”Contra Oecumenismum – Против Екуменизма” Предпоставка II

Предпоставка II

JESUS FINDS 3 APOSTLES SLEEPING

Екуменисти:
Исус Христос се молио да сви ”буду једно”, зато наш рад на уједињењу свих хришћана кроз дијалог је само испуњавање Његове заповести/молитве.

Учење Цркве:
Молитва коју је Христос изговорио у Гетсиманском врту да сви ”буду једно” је често цитирана од стране екумениста као оправдање за њихову екуменистичку делатност и жељу за уједињење свих хришћана.

Потребно је да застанемо овде, неби ли нас оптужили да љубави немамо, да смо нетолерантни – због тога је веома важно да нагласимо да Црква све зове и све позива да верују у Истинитог Бога,  да сви буду Православни АЛИ Црква не може да се уједињује са ”псевдоцрквама псевдохришћанства” јер тиме би престала да буде Црква и постала би нека хуманистичка организација. Православље није хуманистичка организација. Православље не може и не сме да толерише неистине и лажна веровања, јер тиме би престало да буде Православље.

Елем, да би схватили како екуменисти погрешно цитирају, примењују и тумаче Христове речи, неопходно је да будемо добро упознати са целином из кога је горепоменути цитат извучен.

Глава 17,  Јеванђеље по Јовану:

Jevandjelje6

Христова првосвештеничка молитва.

  1. Ово изговори Исус, па подиже очи своје небу и рече: Оче, дошао је час, прослави Сина својега, да и Син твој прослави тебе;
  2. Као што си му дао власт над сваким тијелом, да свему што си му дао, дарује им живот вјечни.
  3. А ово је вјечни живот да познају тебе једнога истинитога Бога и кога си послао Исуса Христа.
  4. Ја те прославих на земљи; дјело сврших које си ми дао да извршим.
  5. И сада прослави ти мене, Оче, у тебе самога, славом коју имадох у тебе прије него свијет постаде.
  6. Објавих име твоје људима које си ми дао од свијета; твоји бијаху па си их мени дао, и твоју су ријеч одржали.
  7. Сад разумјеше да је све што си ми дао од тебе.
  8. Јер ријечи које си ми дао, дао сам њима: и они примише, и познаше заиста да од тебе изиђох, и вјероваше да ме ти посла.
  9. Ја се за њих молим, не молим се за свијет, него за оне које си ми дао, јер су твоји.
  10. И све моје твоје је, и твоје моје; и прославио сам се у њима.
  11. И више нисам у свијету. а они су у свијету, и ја долазим теби. Оче свети, сачувај их у име твоје, оне које си ми дао, да буду једно као ми.
  12. Док бијах с њима у свијету, ја их чувах у име твоје; оне које си ми дао сачувах; и нико од њих не погибе осим сина погибли, да се испуни Писмо.
  13. А сада долазим теби, и ово говорим на свијету, да имају радост моју испуњену у себи.
  14. Ја сам им дао ријеч твоју: и свијет их омрзну, јер нису од свијета, као ни ја што нисам од свијета.
  15. Не молим да их узмеш са свијета, него да их сачуваш од злога.
  16. Од свијета нису, као ни ја што нисам од свијета.
  17. Посвети их истином твојом: ријеч твоја јесте истина.
  18. Као што ти мене посла у свијет, и ја њих послах у свијет.
  19. Ја посвећујем себе за њих, да и они буду посвећени истином.
  20. Не молим пак само за њих, него и за оне који због ријечи њихове повјерују у мене:
  21. Да сви једно буду, као ти, Оче, што си у мени и ја у теби, да и они у нама једно буду да свијет вјерује да си ме ти послао.
  22. И славу коју си ми дао ја сам дао њима, да буду једно као што смо ми једно.
  23. Ја у њима и ти у мени, да буду усавршени у једно, и да позна свијет да си ме ти послао и да љубиш њих као што мене љубиш.
  24. Оче, хоћу да и они које си ми дао буду са мном гдје сам ја, да гледају славу моју коју си ми дао, јер си ме љубио прије постања свијета.
  25. Оче праведни, свијет тебе не позна, а ја те познах, и ови познаше да си ме ти послао.
  26. И ја им објавих име твоје и објавићу: да љубав којом ме љубиш у њима буде, и ја у њима.

палама

+ Бог Логос савечан са Оцем који је узео људско тело нас ради, Исус Христос у својој ”Првосвештеничкој Молитви” нам каже: живот вечни је: ”да познају тебе једнога истинитога Бога и кога си послао Исуса Христа.” Шта значи познати истининог Бога? Света Православна Црква, учи да богопознање=боговиђење=обожење. Пошто је Бог недокучив, трансцендентан у својој суштини, Бог општи са човечанством кроз своје нетварне енергије(=Бог), у Цркви – телу Христовом. То је познање Бога и послатог Исуса Христа. Паписти уче супротно, да Бог заједничари са човечанством преко тварних енергија посредством папе, зато Црква јерес папизма још назива Варламизам, јер је калабријски монах Варлам у расправи са Св Григоријем Паламом осведочио ову јерес латина. Да се закључити да Православни и Паписти не познају, односно не верују у истог Бога.

+ Стих 8 и 9 каже: ”Јер ријечи које си ми дао, дао сам њима: и они примише, и познаше заиста да од тебе изиђох, и вјероваше да ме ти посла. Ја се за њих молим, не молим се за свијет, него за оне које си ми дао, јер су твоји.” – Апостоли који примише речи које им је Христос дао, допрле су и до наших времена преко апостолског пријемства, а чувају се у Православној Цркви и проповедају свима који хоће и имају ”уши да чују”. Те ”речи” чине све спасоносне догмате Цркве, укључујући и горепоменуто учење о нетварним енергијама Божијим, односно личносној заједници са Богом кроз ”продуженог” Христа кроз векове у Цркви. Значи ”да буду једно” се односи на оне који примише Божије речи од Христа – Његове ученике, Свете Апостоле, и на све оне који кроз векове примише и примају те Христове речи неизмењене, неокаљане.

апостоли

+ Христос још каже ”Не молим пак само за њих, него и за оне који због ријечи њихове повјерују у мене”. Речи Христове су недвосмислене: Богочовек, осим за своје ученике ”да буду једно”, се моли и за оне који због речи Његових ученика поверују, то јест будуће вернике, хришћане Православне – ово искључује оне који криво верују (=јеретике). Ово је разлог зашто мислимо да екуменисти апсолутно кривотворе када кажу да се Христос молио да Његове речи (=вера Православна) ”буду једно” са  онима  који су по Светом оцу Јустину ”псевдохришћани и псевдоцркве” односно кривоверници=јеретици.

+ Да сумирамо: Христова молитва ”да буду једно” се односи:

1) На Христове ученике – Апостоле који од Христа примише ”реч” и познаше истинитог Бога и ”послатог” Исуса Христа.
2) На ученике Христових ученика – то јест на оне који од Светих Апостола примише ”реч” и познаше истинитог Бога и ”послатог” Исуса Христа=Православна Црква. Како знамо да се баш односи на Православну Цркву? Зато што чврсто верујемо да је Православље једина истинита вера која ”познаје”= верује и проповеда примљену ”реч” неизмењену.

Господ Исус Христос се молио, чак и за оне који не примише ”реч” и не ”познаше истинитог Бога и послатог Исуса Христа”, на крсту са: ”Опрости им Оче јер незнају шта раде”. Али ”да буду једно” само за своје ученике и за све који због речи Његових ученика поверују, до свршетка света. 

студрасп

’Кротки Лафови’

ПРЕПОРУЧУЈЕМО:

ИСПОВЕДАЊЕ ВЕРЕ ПРОТИВ ЕКУМЕНИЗМА Са сабора православног свештенства и монаштва Грчке Православне Цркве, април 2009. године.  преузмите ОВДЕ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: